Kto musi się weryfikować?
Weryfikacja jest konieczne, gdy chcesz korzystać z pełnej funkcjonalności jaką daje Instrument Płatniczy mPay, a tym samym z wszystkich usług płatniczych dostępnych w ramach Aplikacji, czyli m.in. z przelewów między Użytkownikami mPay, możliwości wypłaty środków z Rachunku mPay, zamówienie karty płatniczej, a w przyszłości z innych usług płatniczych.
Kto nie musi się weryfikować?
Jeżeli nie zdecydujesz się na przejście przez proces weryfikacji Twojej tożsamości nie będziesz mógł korzystać z jego pełnej funkcjonalności Aplikacji. Nadal będziesz mógł używać mPay m.in do: - kupowania biletów - płatności za parkowanie
*
1. Uruchom
Pobierz i ruchom aplikację mPay. Przejdź do zakładki "Moje Finanse" i kliknij "Przelej".
2. Podaj numer
Wprowadź lub wybierz z listy kontaktów numer użytkownika mPay, do którego chcesz przesłać środki.
3. Potwierdź PIN
Wprowadź kwotę przelewu. Naciśnij "Dalej" i zweryfikuj transakcję swoim mPay PINem.
Gotowi by zacząć?
Pobierz aplikację mPay dostępną w najpopularniejszych sklepach z aplikacjami!



FAQ
Masz dodatkowe pytania związane z weryfikacją w aplikacji mPay? W takim razie zajrzyj do naszej sekcji FAQ, w której znajdziesz odpowiedzi, na najczęściej zadawane pytania.
Dlaczego została wprowadzona weryfikacja konta mPay?
Wprowadzenie weryfikacji, z którą może wiązać się wydanie Instrumentu Płatniczego mPay, wynika z konieczności dostosowania działalności mPay do wymogów polskiego prawa. Od lipca 2018 r. w Polsce obowiązuje Ustawa o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu. Jej zapisy nakładają na instytucje finansowe takie jak mPay, obowiązek dokonania w określonych sytuacjach identyfikacji i weryfikacji tożsamości Użytkowników. Właśnie dlatego wprowadziliśmy mechanizm weryfikacji.
Czy weryfikacja jest obowiązkowa?
Weryfikacja nie jest obowiązkowa. Przejście tego procesu jest konieczne dla tych osób, które chcą móc korzystać z pełnej funkcjonalności Instrumentu Płatniczego mPay, a tym samym ze wszystkich usług dostępnych w ramach Aplikacji.
Co się stanie, jeżeli nie zweryfikuję konta?
Jeżeli nie zweryfikujesz swojego Konta mPay, stracisz możliwość korzystania z pełnej funkcjonalności, jaką daje Instrument Płatniczy mPay.
Czy bez weryfikacji będę mógł kupować bilety i płacić za parkowanie?
Tak. Brak weryfikacji nie ma wpływu na możliwość korzystania z usług dotyczących wnoszenia opłat za parkowanie, zakupu biletów oraz doładowań.
Czy bez weryfikacji będę mógł w dalszym ciągu korzystać z portmonetki mPay?
Tak. Brak weryfikacji nie ma wpływu na możliwość korzystania z dostępnych metod płatności. W dalszym ciągu możliwe będzie zasilanie elektronicznej portmonetki i korzystanie z niej do płatności, np. za bilety i parkowanie.
Kto to jest beneficjent rzeczywisty?
Beneficjent rzeczywisty to osoba sprawująca bezpośrednio lub pośrednio kontrolę nad klientem (w naszym wypadku – użytkownikiem aplikacji) poprzez posiadane uprawnienia, które wynikają z okoliczności prawnych lub faktycznych, umożliwiające wywieranie decydującego wpływu na czynności lub działania podejmowane przez klienta, lub każdą osobę fizyczną, w imieniu której są nawiązywane stosunki gospodarcze lub jest przeprowadzana transakcja okazjonalna.
Jeżeli w Twoim przypadku taka osoba nie występuje i nikt nie sprawuje nad Tobą kontroli, w naszych formularzach w miejscach w których odpytujemy o beneficjenta rzeczywistego wybierz opcję „Jestem beneficjentem rzeczywistym i działam na swoją rzecz”
Kim jest PEP?
PEP (z angielskiego Politically Exposed Persons) to osoba fizyczna, która zajmuje eksponowane stanowisko polityczne albo pełni znaczącą funkcję publiczną. Wykaz stanowisk będących eksponowanymi stanowiskami politycznymi znajduje się w Rozporządzeniu Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej z dnia 27 lipca 2021 r. w sprawie wykazu krajowych stanowisk i funkcji publicznych będących eksponowanymi stanowiskami politycznymi
Czy moje dane są bezpieczne?
Twoje dane są w pełni bezpieczne i gromadzone wyłącznie w celu spełnienia prawnych obowiązków wynikających z Ustawy AML. Nie będziemy ich udostępniać, ani przetwarzać w jakichkolwiek innych celach.
Otrzymałem informację, że moja weryfikacja się nie powiodła? Co zrobić w takiej sytuacji?
Najczęstszym powodem niepowodzenia weryfikacji jest niezgodność wykonanego selfie ze zdjęciem. Sprawdź czy twarz jest dobrze oświetlona i czy w polu aparatu nie znajdują się inne osoby. Druga najczęstsza przyczyna to przysłonięta część informacji na dokumencie tożsamości.
Jeżeli otrzymałeś informację o odrzuconej weryfikacji, postępuj zgodnie z instrukcjami w aplikacji i przejdź proces raz jeszcze.
Jeżeli potrzebujesz dodatkowych informacji lub wskazówek, skontaktuj się z naszym Działem Obsługi Klienta pod numerem telefonu +48 34 390 55 57 (pn.-pt. w godz. 8:00 – 18:00) lub za pośrednictwem wiadomości e-mail na adres bok@mpay.com.pl.