Informacje dotyczące konieczności weryfikacji w aplikacji.
Sprawdź czy w Twoim przypadku weryfikacja jest wymagana.

Kto musi się weryfikować?

Weryfikacja jest konieczne, gdy chcesz korzystać z pełnej funkcjonalności jaką daje Instrument Płatniczy mPay, a tym samym z wszystkich usług płatniczych dostępnych w ramach Aplikacji, czyli m.in. z przelewów między Użytkownikami mPay, możliwości wypłaty środków z Rachunku mPay, zamówienie karty płatniczej, a w przyszłości z innych usług płatniczych.

Kto nie musi się weryfikować?

Jeżeli nie zdecydujesz się na przejście przez proces weryfikacji Twojej tożsamości nie będziesz mógł korzystać z jego pełnej funkcjonalności Aplikacji. Nadal będziesz mógł używać mPay m.in do:
- kupowania biletów
- płatności za parkowanie

Jak przebiega weryfikacja konta?
Aby ułatwić proces przygotowaliśmy film instruktażowy.
Krok po kroku. Jak zweryfikować konto?​
Proces weryfikacji jest prosty i w pełni bezpieczny. Wszystkie dane są przez nas gromadzone jedynie w niezbędnym zakresie i wyłącznie w celu wypełnienia obowiązków wynikających z Ustawy Ustawa z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu dalej zwaną „Ustawą AML”

*

1. Przygotuj ważny dokument
Przygotuj dowód osobisty, paszport lub pozwolenie na pobyt.
2. Uruchom aplikację
W prawym dolnym rogu aplikacji kliknij w czerwoną ikonkę konta z wykrzyknikiem.
3. Przejdź do weryfikacji
Przejdź do zakładki "Dane" i przy statusie konta w dolnej części aplikacji wybierz opcję Zweryfikuj konto.
4. Wybierz rodzaj dokumentu
Zaznacz w oświadczeniu opcję zgodną ze stanem rzeczywistym i wybierz rodzaj dokumentu tożsamości.
5. Zrób zdjęcie dowodu
Zrób zdjęcie dowodu. Postępuj zgodnie z instrukcjami w aplikacji. Zadbaj o dobre oświetlenie i zwróć uwagę, żeby nie zasłaniać żadnych danych.
3. Zrób selfie
Zrób selfie. Postępuj zgodnie z instrukcjami w aplikacji. Jeżeli selfie jest zgodne ze zdjęciem w dokumencie tożsamości, uzupełnij swoje dane.

1. Uruchom

Pobierz i ruchom aplikację mPay. Przejdź do zakładki "Moje Finanse" i kliknij "Przelej".

2. Podaj numer

Wprowadź lub wybierz z listy kontaktów numer użytkownika mPay, do którego chcesz przesłać środki.

3. Potwierdź PIN

Wprowadź kwotę przelewu. Naciśnij "Dalej" i zweryfikuj transakcję swoim mPay PINem.

Ważne
Od lipca 2018 r. w Polsce obowiązuje Ustawa o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (tzw. „Ustawa AML”). Jej zapisy nakładają na instytucje finansowe takie jak mPay dodatkowe obowiązki. Jednym z nich jest konieczność dokonania w określonych sytuacjach identyfikacji i potwierdzenia tożsamości swoich Użytkowników. Właśnie dlatego dla osób, które będą chciały korzystać z wszystkich dostępnych funkcjonalności Aplikacji, wprowadziliśmy weryfikację Konta mPay, w wyniku której może dojść do wydania Instrumentu Płatniczego mPay.

Gotowi by zacząć?

Pobierz aplikację mPay dostępną w najpopularniejszych sklepach z aplikacjami!

CTA_download1
Już niedługo!
Przygotuj się na coś nowego!
5/5
Dni

FAQ

Masz dodatkowe pytania związane z weryfikacją w aplikacji mPay? W takim razie zajrzyj do naszej sekcji FAQ, w której znajdziesz odpowiedzi, na najczęściej zadawane pytania.

Dlaczego została wprowadzona weryfikacja konta mPay?

Wprowadzenie weryfikacji, z którą może wiązać się wydanie Instrumentu Płatniczego mPay, wynika z konieczności dostosowania działalności mPay do wymogów polskiego prawa. Od lipca 2018 r. w Polsce obowiązuje Ustawa o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu. Jej zapisy nakładają na instytucje finansowe takie jak mPay, obowiązek dokonania w określonych sytuacjach identyfikacji i weryfikacji tożsamości Użytkowników. Właśnie dlatego wprowadziliśmy mechanizm weryfikacji.

Weryfikacja nie jest obowiązkowa. Przejście tego procesu jest konieczne dla tych osób, które chcą móc korzystać z pełnej funkcjonalności Instrumentu Płatniczego mPay, a tym samym ze wszystkich usług dostępnych w ramach Aplikacji.

Jeżeli nie zweryfikujesz swojego Konta mPay, stracisz możliwość korzystania z pełnej funkcjonalności, jaką daje Instrument Płatniczy mPay.

Tak. Brak weryfikacji nie ma wpływu na możliwość korzystania z usług dotyczących wnoszenia opłat za parkowanie, zakupu biletów oraz doładowań.

Tak. Brak weryfikacji nie ma wpływu na możliwość korzystania z dostępnych metod płatności. W dalszym ciągu możliwe będzie zasilanie elektronicznej portmonetki i korzystanie z niej do płatności, np. za bilety i parkowanie.

Beneficjent rzeczywisty to osoba sprawująca bezpośrednio lub pośrednio kontrolę nad klientem (w naszym wypadku – użytkownikiem aplikacji) poprzez posiadane uprawnienia, które wynikają z okoliczności prawnych lub faktycznych, umożliwiające wywieranie decydującego wpływu na czynności lub działania podejmowane przez klienta, lub każdą osobę fizyczną, w imieniu której są nawiązywane stosunki gospodarcze lub jest przeprowadzana transakcja okazjonalna.

Jeżeli w Twoim przypadku taka osoba nie występuje i nikt nie sprawuje nad Tobą kontroli, w naszych formularzach w miejscach w których odpytujemy o beneficjenta rzeczywistego wybierz opcję „Jestem beneficjentem rzeczywistym i działam na swoją rzecz”

PEP (z angielskiego Politically Exposed Persons) to osoba fizyczna, która zajmuje eksponowane stanowisko polityczne albo pełni znaczącą funkcję publiczną. Wykaz stanowisk będących eksponowanymi stanowiskami politycznymi znajduje się w Rozporządzeniu Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej z dnia 27 lipca 2021 r. w sprawie wykazu krajowych stanowisk i funkcji publicznych będących eksponowanymi stanowiskami politycznymi

Twoje dane są w pełni bezpieczne i gromadzone wyłącznie w celu spełnienia prawnych obowiązków wynikających z Ustawy AML. Nie będziemy ich udostępniać, ani przetwarzać w jakichkolwiek innych celach.

Najczęstszym powodem niepowodzenia weryfikacji jest niezgodność wykonanego selfie ze zdjęciem. Sprawdź czy twarz jest dobrze oświetlona i czy w polu aparatu nie znajdują się inne osoby. Druga najczęstsza przyczyna to przysłonięta część informacji na dokumencie tożsamości.
Jeżeli otrzymałeś informację o odrzuconej weryfikacji, postępuj zgodnie z instrukcjami w aplikacji i przejdź proces raz jeszcze.

Jeżeli potrzebujesz dodatkowych informacji lub wskazówek, skontaktuj się z naszym Działem Obsługi Klienta pod numerem telefonu +48 34 390 55 57 (pn.-pt. w godz. 8:00 – 18:00) lub za pośrednictwem wiadomości e-mail na adres bok@mpay.com.pl.